LAG - help!!

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LAG - help!!

Post autor: kostek_ja » pt kwie 16, 2010 22:15

Ja bym dalej szukał poza kompresorem, gdyż:
Dodam jeszcze, że jeździłem dwoma E46 M3 z takimi kitami jak ten mój pierwszy (7.5PSI) i tam problemu nie było.
Dalej uważam że po prostu ten problem jest potęgowany przez kompresor. Inaczej wszyscy z kompresorami by mieli ten problem.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: LAG - help!!

Post autor: Marcin_Os » sob kwie 17, 2010 00:15

A czy podczas gwałtownej zmiany biegu, pasek się nie ślizga?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LAG - help!!

Post autor: Maros » sob kwie 17, 2010 08:42

Pasek się ślizga jak dochodzi do kompresor surge'a. A tak to nie.

kosiniak

Re: LAG - help!!

Post autor: kosiniak » sob kwie 17, 2010 11:28

a moze jednak? ty masz ten kompressor bez sprzegla teraz?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LAG - help!!

Post autor: Maros » sob kwie 17, 2010 13:22

Tak, ale jak był ze sprzęgłem to lag też był.

Nie rozumiem dlaczego miałby się pasek ślizgać.. a nawet jeśli się ślizga to w ten sposób że kompresor chodzi szybciej niż reszta pod paskiem więc laga by to nie powodowało raczej.

Dzisiaj zauważyłem, że podobny objaw laga jest jak się na wysokich obrotach szybko puści i sporwrotem naciśnie gaz do oporu... Niby podobnie wtedy zachowuje się cały układ dolotowy jak przy zmianie biegu, ale może to jednak coś innego ... :roll:

kosiniak

Re: LAG - help!!

Post autor: kosiniak » sob kwie 17, 2010 15:54

a na starym kompressorze tez miales 2 bovy?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LAG - help!!

Post autor: Maros » sob kwie 17, 2010 18:47

Nie, wtedy był jeden.

kosiniak

Re: LAG - help!!

Post autor: kosiniak » sob kwie 17, 2010 21:54

no wlasnie :) tu bym szukal przyczyny :) moim zdaniem to wina kompressora, on nie wysprzegla niestety i slizga sie pasek, byc moze sie myle ale takie jest moje zdanie.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LAG - help!!

Post autor: Maros » sob kwie 17, 2010 23:08

Ale wytłumacz w jaki sposób uślizg paska (a raczej uślizg kółka kompresora) miałby mieć wpływ na laga?

Druga rzecz, wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby brak drugiego bov'a i uślizg paska dawał identyczny efekt.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: LAG - help!!

Post autor: Marcin_Os » sob kwie 17, 2010 23:56

MaRoS pisze:Ale wytłumacz w jaki sposób uślizg paska (a raczej uślizg kółka kompresora) miałby mieć wpływ na laga?
W momencie uślizgu kompresor kręci się z mniejszą prędkością i mnie ładuje. Tak to rozumiem.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LAG - help!!

Post autor: Maros » ndz kwie 18, 2010 10:56

Nie no chyba nie chodzi Wam o to że poprzez brak sprzęgła są takie opory że kompresor tak zwalnie że pasek się ślizga?

Pozatym jakby kompresor mniej pompował to efektem by był brak mocy a nie lag.

kosiniak

Re: LAG - help!!

Post autor: kosiniak » ndz kwie 18, 2010 12:16

a lag to co to niby jest? nie chwilowy brak mocy?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LAG - help!!

Post autor: Maros » ndz kwie 18, 2010 12:32

Jest, ale w tym przypadku by był spadek mocy a nie jej brak.Kompresor się przecież nie zatrzymuje.

Pozatym nadal twierdze że pasek się nie ślizga bo bym to słyszał.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: LAG - help!!

Post autor: Mario » ndz kwie 18, 2010 14:11

A układ jest szczelny?
Trzeba by zrobić log z ciśnienia w kolektorze bo nic innego mi do głowy nie przychodzi
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Taffarel
Posty: 25
Rejestracja: sob sty 17, 2009 03:39
Auto: m6 e63
Lokalizacja: mazowieckie

Re: LAG - help!!

Post autor: Taffarel » pn kwie 19, 2010 18:36

a co z tym uślizgiem paska na kółku kompresora ?? ustalmy w końcu, czy to zjawisko występuje, czy nie, bo również moim zdaniem może ono powodować przedmiotowego laga.
e63 M6 lci

ODPOWIEDZ